Przychodnia Lekarska Optima Przemyśl otrzymała powiadomienie o wszczęciu postępowania. Stosowanie amantadyny określono jako stosowanie praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów?
Dr Włodzimierz Bodnar specjalista chorób płuc leczył pacjentów chorych na covid-19 amantadyną. Udostępniał informację o efektywności, skuteczności i badaniach. Apelował i nagłaśniał zagadnienia dot. możliwości wyleczenia. Pacjenci dzielili się swoimi doświadczeniami z jej stosowania.
Przychodnia zawsze miała otwarte drzwi dla pacjentów zwłaszcza z objawami covid-19. Przyjmowała chorych, udzielała pomocy.
Pacjenci wydają pozytywną opinie o lekarzu oraz przychodni, często pokonywali setki kilometrów aby uzyskać pomoc właśnie w tym miejscu, ponieważ w innych przychodniach nie udzielono im pomocy z powodu zamknięcia placówek leczniczych.
Przychodnia Lekarska Optimus Przemyśl otrzymała powiadomienie o wszczęciu z urzędu postępowania.
Rzecznik Praw Pacjenta postanowił wszcząć postępowanie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów w postaci bezprawnych, zorganizowanych działań lub zaniechań mających na celu pozbawienie lub ograniczenie praw pacjentów do świadczeń zdrowotnych.
W związku z postępowaniem nakazano wskazać przychodni w jakich przypadkach Spółka stosowała u pacjentów leki zawierające amantadynę i jakie kryteria przyjmuje do zastosowania tych produktów w danym schorzeniu.
Kazano wskazać nazwy produktów zawierających amantadynę, które były ordynowane pacjentom.
Zapytano ilu pacjentom ordynowano produkty, o które zapytano od początku 2021 r.
Kazano wskazać czy ordynowano leki zawierające amantadynę pacjentom w leczeniu covid-19, ile było tych pacjentów i czy leczenie takie było też wdrażane małoletnim, w tym poniżej 10 roku życia.
Czy takie leczenie było wdrażane pacjentom podejrzanym o zakażenie, bez potwierdzenia zakażenia i ile było takich pacjentów.
Wymagano przedstawienia kopii regulaminu Spółki oraz kopii wszelkich procedur wewnętrznych regulujących prowadzenie leczenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i wywołanej nim choroby covid-19 stosowanego przez Spółkę.
Na odpowiedź przychodnia dostała termin 7 dni.
Poinformowano, że w przypadku nieprzekazania na żądanie rzecznikowi Praw Pacjenta dokumentów oraz informacji Rzecznik może nałożyć karę pieniężną w wysokości do 50 tys. zł.
Postanowienie zostało udostępnione przez Przychodnie Lekarską Optima w sieci.
Można je zobaczyć pod linkiem:
https://www.facebook.com/100740295192199/posts/254552929810934/
Zobacz również 👇
RPP TO JEST BZDET!
Ti może rrp zajmie się szpitalami które odmawiają wykonania badań np gastroskopi bez wczesniejszego wymazu na zjebanego covida to jest dopiero naruszenie wszystkich praw pacjenta